به گزارش خبرنگار کاغذ تجارت فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اولین همایش این شرکت با مشتریان داخلی که در راستای توسعه و مشارکت در بازار برگزار شد، توسعه بازار داخلی به وسیله همفکری و همکاری در تامین زنجیره تولید فولاد را راهکار برون رفت و غلبه بر تحریمها دانست و گفت: حدود 4.1 میلیون تن ظرفیت خالی در صنایع پایین دستی وجود دارد که با استفاده حداکثری از پتانسیل بازار داخلی و تقویت این صنایع و شرکت های نورد می توان شاهد شکوفایی اشتغال، کارآفرینی و تولید ثروت در کشور بود و تحریم های خارجی را بی اثر کرد.
وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد هرمزگان توانایی عرضه سالیانه 600هزار تن فولاد در بورس کالا را دارد، افزود: گشایش اعتبار اسنادی بلند مدت برای بالا بردن حداکثری کیفیت و پشتیبانی فنی مشتریان در برنامههای فولاد هرمزگان است و تا جایی که کارخانه دچار مشکل نشود این پشتیبانی ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل فولاد هرمزگان به مشکلات قیمت گذاریهای دولتی در بورس اشاره کرد و گفت: عدم تامین نیاز زنجیره تولید، که به ولسطه قیمت گذاری غیر منطقی صورت میگیرد زمینه توقف تولید و ایجاد خلاء در بازار را فراهم میکند. موضوعی که هم اکنون در اسلب و بیلت و بلوم ایجاد شده و تولید محصول نهایی را با وقفه همراه کرده است بنابراین عرضه مسمتر مواد اولیه تا محصول نهایی شرط لازم برای مدیریت صحیح در قیمت گذاری است.
ارزانی افزود: باید با ارائه بسته های رقابتی به مشتریان و قراردادهای بلندمدت به فکر توسعه بازار و سود مستمر بود.
وی با اشاره به قرارداد و طرح توسعه 3میلیون یورویی فولاد هرمزگان با شرکت SMS آلمان اشاره کرد و گفت: ضمانت بانک مرکزی برای 250 میلیون یورو فاینانس خارجی صادر شده که علی رغم تحریم های پیش رو تاکنون نشانه منفی دال بر عدم همکاری از طرف خارجی دیده نشده است، ولی این پتانسیل وجود دارد که در صورت بروز مشکل از منابع داخلی برای تکمیل طرح توسعه استفاده شود.
در ادامه این همایش محمد جعفر پارسی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان از موفقیت های کسب شده در تولید محصول و تشریح اهداف سال 97 در این حوزه خبر داد همچنین مهدی شکری زاده مدیر فروش و بازاریابی این شرکت نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ارتباط موثر با صنایع نوردکاران و شرکت های بازرگانی جهت خرید پایدار در این مدیریت گفت: راهکارهای اجرایی جهت استفاده اثربخش از ظرفیت های خالی صنایع نوردی و توسعه روش های جدید همکاری ها صورت گرفته است. گفتنی است این همایش با حضور 60 شرکت نوردکار و بازرگانی برگزار شد