• امروز : پنج شنبه - 9 فروردین - 1403
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
توسط نخبگان شرکتی دانش بنیان در خراسان رضوی انجام شد؛

بومی‌سازی کمپرسورهای سانتیفیوژ دور بالا در صنعت فولاد

  • کد خبر : 33509
  • 06 مهر 1401 - 15:49
بومی‌سازی کمپرسورهای سانتیفیوژ دور بالا در صنعت فولاد

نخبگان شرکتی دانش بنیان در خراسان رضوی کمپرسورهای سانتیفیوژ دور بالا در صنعت فولاد را بومی‌سازی کردند.

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: نخبگان شرکتی دانش‌بنیان در خراسان رضوی کمپرسورهای سانتیفیوژ دور بالا در صنعت فولاد را بومی‌سازی کردند. وظیفه اصلی این کمپرسورها به حرکت درآوردن چرخه گاز در سامانه احیای مستقیم صنعت فولاد است که از آن به عنوان قلب تپنده این صنعت یاد می‌شود.

این کمپرسورهای توسط شرکتی دانش بنیان و با مشارکت ۱۵۰ نخبه متخصص دانشگاه بومی‌سازی شده و توانسته نیاز بسیاری از کارخانجات فولادی را برطرف کند. همچنین هم‌‍اکنون زنجیره تولید این محصول استراتژیک در کشور تکمیل شده و قراردادهای تولید آن نیز به امضا رسیده است.

مدیر این پروژه، کمپرسورهای سانتیفیوژ دور بالا را محصولی استراتژیک می‌داند که بدون چنین محصولی امکان تکمیل سیکل پروسه احیای مستقیم صنعت فولاد وجود ندارد. به گفته «شیوا» تاکنون این محصول عمدتا مبتی بر واردات از خارج بوده که توسط شرکتی دانش بنیان در کشور بومی سازی شده و به خطوط مصرف تولیدکنندگان کمک می‌کند.

یکی از شرکت‌هایی که با این محصول ایرانی توانسته کمپرسورهای از مدار خارج شده خود را به چرخه تولید بازگرداند، فولاد شادگان است. سرپرست مدیریت بهره‌برداری فولاد شادگان تاکید دارد که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی یکی از سیاست‌های اصلی این شرکت بوده و در این راستا از شرکت‌هایی که بتوانند نیاز داخلی را برطرف کنند، حمایت خواهد کردد.

همچنین خطیبی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده کمپرسورهای سانتریفیوژ می‌گوید که پیش‌تر این محصولات با هزینه بسیار بالا از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شد، اما با بومی‌سازی شدن این محصول ایرانی باعث صرفه‌جویی حدود دو مگاوات برق در هر واحد احیا شده است.

طبق گفته عرفانیان، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کمپرسورهای سانتریفیوژ، مرحله طراحی و توسعه این محصول مهم حدود دو سال به طول انجامیده و متخصصان از حوزه‌های مختلف مهندسی از جمله مکانیک، جامدات و سیالات در این پروژه همکاری داشته‌اند.

در حال حاضر زنجیره مهندسی و ساخت محصول با توجه به تجربیاتی که به دست آمده به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده و تمام مراحل تولید آن در ایران صورت می‌پذیرد.

لینک کوتاه : https://mtn.ir/?p=33509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.