• امروز : شنبه - 1 اردیبهشت - 1403
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

دولت با اختصاص یارانه ، مسیر احداث نیروگاه های تجدیدپذیر را هموار کند

  • کد خبر : 35748
  • 26 دی 1402 - 15:25
دولت با اختصاص یارانه ، مسیر احداث نیروگاه های تجدیدپذیر را هموار کند

کمال‌زاده با اشاره به اینکه هر چقدر به محصول نهایی نزدیک‌تر می‌شویم، فروش سخت‌تر و بهای تمام‌شده در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: نقش حاکمیت در توسعه صادرات مقاطع فولاد ایران به ویژه محصولات با ارزش‌افزوده بالا، پررنگ و سازنده است.

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد: بحث انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر یکی از فراگیرترین موضوع‌ها در صنعت فولاد است؛ از سوی دیگر باید پیاده‌سازی مدل‌های نوین پروژه‌های تولیدی ملزم به بررسی و تایید از منظر اقتصادی هستند.

مهندس محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت” فولاد آلیاژی ایران” به بررسی پیشنهادها و راهکارهای صنعت فولاد کشور باتوجه به جغرافیای کشور ایران برای استفاده از انرژی‌های پاک پرداخته است که نظر به اهمیت موضوع متن کامل آن به چاپ رسیده است که باهم می‌خوانیم.

مدیرعامل شرکت” فولاد آلیاژی ایران” در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم ناترازی برق در صنعت، اقتصادی نبودن توسعه و احداث نیروگاه‌ها و تولید برق طی سال‌های اخیر می‌باشد، گفت: تولید برق به روش‌های تجدیدپذیر باید توجیه‌ اقتصادی داشته باشد.

کمال‌زاده افزود: تولید برق به شیوه‌های سنتی در سال‌های اخیر اقتصادی نبوده و منجر به عدم‌رشد و توسعه نیروگاهی شده است.

وی گفت: مسوولان باید در حوزه تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر با درنظرگرفتن تسهیلات ویژه، راه را برای اقتصادی شدن تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی هموار کنند. او در ادامه پیشنهاد کرد تا یارانه استفاده از برق در قالب تامین مالی به تولیدکنندگان جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی سوق داده شود.

مدیرعامل شرکت” فولاد آلیاژی ایران” در ادامه به خبرنگار ما گفت: کشور ایران برای استفاده از انرژی خورشیدی در جهت تولید برق از پهنه جغرافیایی مناسبی برای احداث مزارع خورشیدی برخوردار است. تکنولوژی تولید پنل‌های خورشیدی در کشور باید توسعه پیدا کند تا باعث کاهش بهای تمام‌شده ایجاد مزارع خورشیدی یا پلنت‌های خورشیدی گردد، هم‌چنین ضرورت توسعه تکنولوژی‌های تولید پانل‌های خورشیدی باید در دستور کار واحدهای نیروگاهی قرار گیرد.

کمال‌زاده هم‌چنین با بیان اینکه حوزه صادرات فولاد و بازارهای جهانی حوزه بسیار پیچیده‌ای است، عنوان کرد: درحال حاضر، صادرات شمش فولاد ایران سودآورتر از مقاطع پایین‌دست است که یکی از دلایل آن بهره‌مندی از منابع طبیعی و مواداولیه است. در حوزه اقتصادی صادرات مقاطع، دیپلماسی اقتصادی موضوع مهمی است که ما از آن غافل هستیم.

مدیرعامل شرکت” فولاد آلیاژی ایران” افزود: دیپلماسی اقتصادی قوی می‌تواند صادرات مقاطع فولادی را توسعه دهد.

کمال‌زاده با اشاره به اینکه هر چقدر به محصول نهایی نزدیک‌تر می‌شویم، فروش سخت‌تر و بهای تمام‌شده در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: نقش حاکمیت در توسعه صادرات مقاطع فولاد ایران به ویژه محصولات با ارزش‌افزوده بالا، پررنگ و سازنده است.

به گفته کمال‌زاده اگر بخواهیم شرکت‌های بزرگی را ایجاد کنیم که آن‌ها توان رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشند، باید به سمت ایجاد زنجیره فولاد درون آن‌‌ها برویم تا قدرت مانور قیمتی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در پایان گفت: صدور بخشنامه‌هایی از قبیل مالیات صادراتی، ارائه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما، عدم‌بهره‌گیری از پتانسیل حمل دریایی و… منجر به افزایش بهای تمام‌شده محصولات و از دست رفتن بازارهای صادراتی می‌گردد که باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی مورد هدف می‌شود.گروه رسانه‌ای پردازش

لینک کوتاه : https://mtn.ir/?p=35748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.