• امروز : شنبه - 8 اردیبهشت - 1403
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

  • کد خبر : 39464
  • 09 فروردین 1403 - 13:04
زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

روند کاهشی قیمت سنگ آهن در هفته گذشته متوقف شد ولی قیمت محصولات فولادی همچنان بر مدار ریزش قرار دارد. فست‌مارکت در آخرین گزارش خود قیمت اسلب و شمش فولاد صادراتی ایران را به ترتیب ۴۷۵ تا ۴۷۵ دلار و ۴۷۰ تا ۴۹۰ دلار اعلام کرد.

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد:  قیمت سنگ‌ آهن در معاملات هفته گذشته کانال ۱۰۰ دلار را از دست داد و تا ۹۶ دلار کاهش یافت. در روز‌های پایانی هفته سنگ‌ آهن با افزایش تقاضا به کانال ۱۰۰ دلار بازگشت و تا ۱۱۰ دلار نیز رشد کرد ولی بازار محصولات فولادی هنوز متأثر از کاهش قیمت سنگ‌ آهن به روند کاهشی ادامه می‌دهد. قیمت بسیاری از محصولات فولادی به کف‌های حمایتی مهمی نزدیک شده است و اگر بیش از این به روند نزولی ادامه دهند حاشیه سود بسیاری از فولادسازان جهان منفی خواهد شد.

ورق‌های فولادی

قیمت ورق گرم چین در آخرین روز معاملاتی بورس فلزات لندن به ۵۳۸ دلار به ازای هر تن رسید. ورق گرم آمریکا نیز در محدوده ۸۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شود. این هفته نیز مانند ۳ هفته گذشته فشار فروش سنگینی در بازار ورق‌های گرم وجود داشت. آخرین قیمت ورق‌های گرم در بنادر مختلف جهان به صورت جدول زیر است:

زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

در بازار ورق‌های سرد شدت ریزش قیمت‌ها کمتر بود. البته در طول یک ماه گذشته با وجود ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار بسیاری از محصولات فولادی، قیمت ورق‌های سرد به مراتب کمتر از سایر ورق‌ها کاهش یافته است.

زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

این هفته در بازار ورق‌های گالوانیزه شدت ریزش‌ها زیاد بود. فست مارکت در این‌باره نوشت برخی از فروشندگان با توجه به ریزش سنگین قیمت ورق از فروش محصولات خود منصرف شدند.

میلگرد

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین طی نیمه دوم هفته گذشته افزایش پیدا کرد با این حال هنوز سطح تقاضا پایین ارزیابی می‌شود. میلگرد تحویل روز در بورس فلزات لندن به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و در آخرین روز معاملاتی به ۵۶۹ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت میلگرد در سایر بنادر جهان نیز به صورت جدول زیر است:

زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

اسلب و شمش فولاد

فست مارکت قیمت اسلب و شمش فولاد صادراتی ایران را به ترتیب ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار و ۴۷۰ تا ۴۹۰ دلار اعلام کرد. قیمت اسلب و شمش فولاد صادراتی ایران نسبت به هفته‌های گذشته ثابت باقی مانده است ولی روند نزولی قیمت شمش فولاد صادراتی دریای سیاه همچنان ادامه دار است. متال اکسپرت آخرین قیمت شمش فولاد دریای سیاه را ۵۰۷ دلار به ازای هر تن اعلام کرد. آخرین قیمت‌های شمش فولاد در بنادر مختلف جهان به قرار جدول زیر است:

زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد رقم پیشنهادی برای خرید شمش فولاد صادراتی ایران به محدوده ۴۶۰ دلار کاهش یافته است. با این حال در طول هفته‌های گذشته فولادسازان ایران معامله جدیدی برای فروش شمش فولاد انجام نداده‌اند. در بازار اسلب نیز قیمت‌های پیشنهادی کاهش یافته‌است. یک مؤسسه معتبر مدعی شد آخرین معامله اسلب صادراتی ایران در قیمت ۴۸۰ دلار به ازای هر تن انجام شده‌ است.

زمستان بازار محصولات فولادی در بهار ۱۴۰۳

گزارش‌ها نشان می‌دهد اسلب فوب دریای سیاه هنوز محدوده ۵۰۰ دلار را از دست نداده است.

ایراسین

لینک کوتاه : https://mtn.ir/?p=39464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.