• امروز : دوشنبه - 10 اردیبهشت - 1403
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

آینده ارز دیجیتال : سلطه پردازش بر پول نقد و بیت کوین

  • کد خبر : 39687
  • 16 فروردین 1403 - 19:43
آینده ارز دیجیتال : سلطه پردازش بر پول نقد و بیت کوین

در عصری که فناوری هر آنچه را که می‌شناسیم دگرگون کرده است، سام آلتمن، پیشگام فکری در حوزه هوش مصنوعی و مدیرعامل اوپن‌ای‌آی، دیدگاه جسورانه‌ای را در مورد آینده ارز عنوان کرده است: پردازش، نه پول نقد یا حتی بیت کوین، به عنوان ارز آینده شناخته خواهد شد. این بینش در زمانی مطرح می‌شود که جهان شاهد تحولات بنیادین در فناوری پردازش و قدرت محاسباتی است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت نویدیا، نیز بر این باور است که پردازش نقش محوری در توسعه آینده فناوری خواهد داشت. او اشاره کرده است که فرصت‌های عظیمی به ارزش 100 تریلیون دلار در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد که منتظر کشف و بهره‌برداری هستند.

آلتمن در مصاحبه‌ای با پادکست لکس فریدمن، بر این نکته تأکید کرده که پردازش به زودی ارزشمندترین کالا در سراسر جهان خواهد شد. او بر لزوم سرمایه‌گذاری‌های کلان برای افزایش قابلیت‌های پردازشی تأکید ورزیده و آن را با بازار تلفن‌های همراه مقایسه کرده است، با این تفاوت که تقاضا برای پردازش به شکل قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

آلتمن همچنین به چالش‌های انرژی مرتبط با افزایش قابلیت‌های پردازش اشاره کرده و انرژی هسته‌ای، به ویژه فیوژن هسته‌ای، را به عنوان راه حلی بالقوه مطرح کرده است. او شرکت Helion Energy را به عنوان پیشتاز در این زمینه نام برده و ابراز امیدواری کرده است که شاهد احیای جهانی در زمینه فیسیون هسته‌ای باشیم.

در این بین، شرکت نویدیا نیز به نمادی از پیشروی در عرصه پردازش تبدیل شده است، به طوری که سهام آن در سال جاری با افزایش بیش از 85% مواجه شده است. این افزایش نشان‌دهنده باور بازار به آینده‌ای است که در آن پردازش به عنوان ارز اصلی عمل خواهد کرد.

در این دوران تحول، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جایگاه پردازش در اقتصاد جهانی تنها قوی‌تر خواهد شد. با گذر زمان، شاید شاهد آن باشیم که چگونه پردازش نه تنها ارز، بلکه مبنای اصلی ارزش در جهان فناوری و اقتصاد می‌شود.

آرین

لینک کوتاه : https://mtn.ir/?p=39687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.