• امروز : سه شنبه - 11 اردیبهشت - 1403
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

رشد ۵۱ درصدی ارزش معاملات ذوب آهن در بورس کالا طی سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 39626
  • 15 فروردین 1403 - 12:56
رشد ۵۱ درصدی ارزش معاملات ذوب آهن در بورس کالا طی سال ۱۴۰۲

ارزش معاملات ذوب آهن اصفهان در رینگ صنعتی بورس کالا طی سال ۱۴۰۲ به ۳۷ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان رسید. این عدد نسبت به فروش این شرکت در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پیام آوران معدن و فولاد:  ارزش معاملات ذوب آهن در رینگ صنعتی فولاد طی سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان بود. با این رشد ۵۱ درصدی ارزش معاملات ذوب آهن در سال ۱۴۰۲ رتبه پنجم رینگ صنعتی بورس کالا را بدست می‌آورد. فروش این شرکت در ماه‌های مختلف سال به صورت نمودار زیر است:

رشد ۵۱ درصدی ارزش معاملات ذوب آهن در بورس کالا طی سال ۱۴۰۲

ارزش معاملات ذوب آهن در بورس کالا طی سال ۱۴۰۲ به غیر از دو ماه شهریور و آبان بیشتر از سال گذشته بود. فروش این شرکت با آغاز فصل گرما از تیرماه کاهش پیدا کرد و این روند تا آبان ماه ادامه داشت ولی از آذر ۱۴۰۲ فروش ذوب آهن رشد چشم‌گیری داشت. محدودیت‌های توزیع انرژی یکی از دلایل کاهش فروش ذوب آهن از تیر تا آبان ماه عنوان می‌شود.

فروش این شرکت در آذر ماه بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به آبان ماه رشد کرد. ۳ ماه پایانی سال نیز ارزش معاملات روند صعودی داشت تا در اسفند ماه به عدد ۶،۲۲۷ میلیارد تومان رسید. این عدد یک رکورد بزرگ برای ذوب آهن در تاریخ معاملات بورس کالا است.

رشد ارزش معاملات ذوب آهن در ۳ ماه پایانی سال با افزایش قیمت محصولات این شرکت در بورس کالا همراه بود.

رشد ۵۱ درصدی ارزش معاملات ذوب آهن در بورس کالا طی سال ۱۴۰۲

میانگین نرخ فروش محصولات ذوب آهن در بورس کالا اسفند ۱۴۰۱ به سقف تاریخی ۳۰ میلیون تومان به ازای هر تن رسید. این عدد در سال ۱۴۰۲ دیگر تکرار نشد ولی میانگین فروش محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۲ هرگز به کمتر از ۲۰ میلیون تومان به ازای هر تن نرسید در حالی که سال ۱۴۰۱ این میانگین در مردادماه برابر با ۱۴ میلیون تومان بود. در مجموع میانگین نرخ محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیش از ۲۹ درصد افزایش پیدا کرد.

نرخ محصولات ذوب آهن در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ شرایط با ثبات‌تری داشت. سال ۱۴۰۱ نرخ محصولات نوسان بیش از ۱۰۰ درصدی داشت و از ۱۴ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان پیش‌می‌رفت ولی در سال ۱۴۰۲ میان کمترین نرخ یعنی ۲۰.۶ میلیون تومان تا بالاترین نرخ یعنی ۲۶ میلیون تومان اختلاف کمی وجود داشت. از طرفی مقایسه میانگین نرخ فروش محصولات ذوب آهن نشان می‌دهد همبستگی با روند قیمتی دلار در بازار غیررسمی ندارد. در ماه‌های مختلف سال با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی یا کاهش آن قیمت محصولات ذوب آهن نوسان خاصی نداشت.

 ایراسین

لینک کوتاه : https://mtn.ir/?p=39626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.