1760 دوشنبه,16 مهر 1403 | 14:13 سیامک راشت نیا

کاهش قیمت طلا در سایه انتظارات تورمی

کاهش قیمت طلا در سایه انتظارات تورمی

بر اساس آخرین گزارش‌ها، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۵۰ دلار و ۷۹ سنت رسید. در مقابل، قیمت طلای معاملات آتی آمریکا اندکی افزایش یافت و با ۰.۱ درصد رشد به ۲۶۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: امروز دوشنبه، ۷ اکتبر، قیمت طلا با کاهش همراه شد؛ زیرا پس از انتشار گزارش‌های اقتصادی قوی‌تر از انتظار درباره وضعیت مشاغل در ایالات‌متحده، احتمال کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش یافت. این کاهش امیدها برای تسهیل سیاست‌های پولی را کمرنگ کرده و به تقویت دلار منجر شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۵۰ دلار و ۷۹ سنت رسید. در مقابل، قیمت طلای معاملات آتی آمریکا اندکی افزایش یافت و با ۰.۱ درصد رشد به ۲۶۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

این کاهش قیمت طلا پس از آن رخ داد که روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، گزارشی قوی‌تر از حد انتظار درباره وضعیت مشاغل در آمریکا منتشر شد. طبق این گزارش، میزان اشتغال در ماه سپتامبر بیشترین رشد خود را در شش ماه گذشته تجربه کرد و نرخ بیکاری نیز به ۴.۱ درصد کاهش یافت. این داده‌ها نشان داد که اقتصاد آمریکا همچنان در وضعیت بهتری نسبت به پیش‌بینی‌ها قرار دارد، که باعث تقویت دلار و کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شد.

طبق داده‌های ابزار FedWatch از CME، معامله‌گران اکنون احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در نشست ماه نوامبر، تنها یک چهارم درصد نرخ بهره را کاهش دهد. این در حالی است که انتظارات برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره به صفر درصد رسیده است.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، گزارش اخیر مشاغل را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت که این داده‌ها نشان از اعتماد بیشتر به اشتغال کامل همراه با تورم پایین دارد.

طلا به عنوان یک دارایی امن در زمان‌هایی که نرخ بهره کاهش می‌یابد و در دوران‌های ناآرامی سیاسی و اقتصادی، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارد. با این حال، افزایش نرخ بهره و تقویت دلار معمولاً موجب فشار بر قیمت طلا می‌شود.

این هفته، توجه فعالان بازار به انتشار صورتجلسه فدرال رزرو و داده‌های تورمی ایالات‌متحده شامل شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده معطوف خواهد بود. همچنین تعدادی از مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده در این هفته سخنرانی‌هایی خواهند داشت که می‌تواند نشانه‌های بیشتری درباره سیاست‌های آینده اقتصادی ارائه دهد.

در بازار سایر فلزات گرانبها نیز روند مختلطی دیده شد. قیمت هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۲.۲۶ دلار رسید. پلاتین نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۸۹ دلار و ۹۲ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۰۲۲ دلار و ۹۲ سنت رسید.

این تحولات نشان‌دهنده افزایش تمرکز بازار بر تصمیمات فدرال رزرو و وضعیت اقتصادی آمریکا در روزها و هفته‌های آتی است، که می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها بگذارد.

لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/11749
آخرین اخبار