1797 چهارشنبه,18 مهر 1403 | 11:34 سیامک راشت نیا

کاهش ۱۱ درصدی صادرات فولاد ایران‌

کاهش ۱۱ درصدی صادرات فولاد ایران‌

در ۶ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تن بوده که کاهش ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در سال ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۷۲۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در ۶ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۱۶ درصدی به حدود ۵.۴ میلیون تن و صادرات کنسانتره با کاهش ۳ درصدی به ۳.۲ میلیون تن رسید.

در ۶ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تن بوده که کاهش ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۱ میلیون و ۹۵۳ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۷۸۷ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع ۳۱ درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات میلگرد شاخه که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۷ درصد افزایش یافته و به ۱ میلیون و ۲۲۱ هزار تن رسیده است. صادرات میلگرد کلاف نیز ۸۱ درصد افزایش یافته و به ۲۸۳ هزار تن رسیده است.

حجم صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۲۷ درصدی به ۱۶۶ هزار تن رسیده است. صادرات ورق گرم ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۳۶ هزار تن بوده که کاهش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست سال جاری حجم صادرات آهن اسفنجی ۵۹۶ هزار تن بوده است که کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم صادرات کنسانتره سنگ آهن در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳ میلیون و ۲۴۶ هزار تن بوده است که کاهش ۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

حجم صادرات گندله نیز در ۶ ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵ میلیون و ۳۸۲ هزار تن رسیده است.

جدول زیر که جزئیات صادرات فولاد ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، ببینید:

لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/11786
آخرین اخبار