2488 سه شنبه,29 آبان 1403 | 16:32 سیامک راشت نیا

تحقق سطح ۴ کیفیت در فولاد هرمزگان

تحقق سطح ۴ کیفیت در فولاد هرمزگان

یکی از اصلی ترین دلایل برای این‌ موضوع نگاه صادرات محور در این‌ مجموعه است که باعث می شود تا تمرکز ویژه ای بر افزایش کیفی محصولات داشته باشد

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: شرکت فولاد هرمزگان در استراتژی تدوینی خود به سمت استقرار سطح ۴ کیفیت رفته است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه بازار آن داشته باشد.


شرکت فولاد هرمزگان استراتژی توسعه در بخش کمی و کیفی را در دستور العمل های خود قرار داده تا بتواند سهم بالایی را پس از تامین نیاز داخل از بازارهای صادراتی داشته باشد. 

 
یکی از اصلی ترین دلایل برای این‌ موضوع نگاه صادرات محور در این‌ مجموعه است که باعث می شود تا تمرکز ویژه ای بر افزایش کیفی محصولات داشته باشد

درواقع اصلی ترین استراتژی این مجموعه افزایش  سطح کیفی تولیدات است. زیرا این موضوع می تواند مستقیم بر میزان توسعه بازار آن و افزایش تقاضا اثر گذار باشد.

یکی از مهمترین موضوعات در این استراتژی حرکت به سمت استقرار سطح چهارم کنترل کیفی است.

شرکت‌های پیشرو در انقلاب صنعتی چهارم به دنبال استقرار سطح چهارم فرایند کنترل کیفی (QULLITY 4.0) در جهت بهبود فرایندهای کیفیت از طریق ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های نو ظهور هستند.

در شرکت‌های فولادی، فرآیند کنترل کیفی (Quality Control) برای اطمینان از تولید محصولاتی با استانداردهای مشخص و قابل قبول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سطح چهارم کنترل کیفی معمولاً به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و فرآیندها اشاره دارد که بر روی مراحل پیچیده‌تر و دقیق‌تری از کنترل کیفیت متمرکز است و شامل نظارت، تحلیل، و بهبود مستمر کیفیت محصول در تمامی مراحل تولید می‌شود.

درواقع سطح چهارم کنترل کیفی در شرکت‌های فولادی، به مدیریت و بهبود تمامی جنبه‌های تولید، از جمله محصول نهایی، فرآیندهای تولید و مواد اولیه، پرداخته و بر نظارت دقیق، بهبود مستمر، و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای اطمینان از کیفیت مطلوب محصول نهایی تمرکز دارد. این سطح از کنترل کیفی، پایه‌گذار افزایش رضایت مشتری، کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری در تولید است.

می توان بخشی از این موضوع را هم از بعد مشتری مداری مورد نقد و بررسی قرار داد که در نهایت مشتری مداری نیز منجر به افزایش فروش خواهد شد.

فولاد هرمزگان نسل چهارم فرآیند کنترل کیفی در چندین سطح می تواند برنامه های خود را اجرایی کند.

یکی از بخش هایی که هرمزگان می تواند در این برنامه به سراغ آن برود موضوع اتوماسیون و دیجیتال شدن فرآیندها است، که به نوعی می تواند منجر به هوشمندسازی فعالیت ها در درون این مجموعه شود. 

 بهش دیگری که در این استراتژی باید به آن توجه کرد بحث جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها از تمامی مراحل تولید، از جمله مواد اولیه، فرآیند تولید، تا محصول نهایی. این اطلاعات به تصمیم‌گیری‌های بهتر و سریع‌تر کمک می‌کند و امکان پیش‌بینی مشکلات و بهبود عملکرد را فراهم می‌آورد. این موضوع می تواند در کاهش ریسک های تولید نیز موثر باشد.

همچنین در نسل چهارم کیفیت، فرآیندهای مختلف تولید به طور کامل یکپارچه می‌شوند و این یکپارچگی موجب می‌شود که مشکلات کیفی به سرعت شناسایی و برطرف شوند. 

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که در نسل چهارم، علاوه بر کیفیت، توجه زیادی به بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش ضایعات و حفظ محیط‌زیست وجود دارد. این شرکت‌ها به دنبال کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی فرآیندهای تولید فولاد هستند. درواقع این بخش می تواند در برنامه های مدیریت بحران انرژی نیز برای فولاد هرمزگان مورد استفاده قرار بگیرد.

درنهایت حرکت فولاد هرمزگان در این مسیر منجر به تولید محصولی رقابتی خواهد شد که می تواند میزان صادرات و ارزآوری آن را افزایش دهد. 

درواقع مجموعه فولاد هرمزگان به دنبال حرکتی نوین در تولید و عرضه فولاد است و شاید همین نگاه باعث شده تا این مجموعه امروز از درخشان ترین زیر مجموعه های هلدینگ فولاد مبارکه باشد.

فولاد هرمزگان در چند سال اخیر تلاش کرده است در کنار ثبت رکوردهای کمی از ارتقای کیفیت غافل نشود همین موضوع توانسته تختال تولیدی در هرمزگان را در رده تختال های استاندارد جهانی قرار دهد. 

تمامی موارد یاد شده در کنار دیگر اقدامات هرمزگان در ایستگاه آخر به توسعه پایدار همراه با افزایش سهم صادرات می رسد.

منبع: تیتر 20
لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/12477
آخرین اخبار