به گزارش تجارت، معدن و فولاد: سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در نشست هماندیشی با مدیران عامل مراکز خدماتی این گروه صنعتی گفت: طی ۳۰ سال گذشته، سیاستها و رویکردهای متفاوتی در مدیریت مراکز خدماتی فولاد مبارکه اتخاذ شده که این رویکردها منجر به تغییرات و نوسانات زیادی شده است؛ نیاز است مدیریت این مراکز به سمت ساختاری چابک و نظارتی قوی حرکت کند تا بهرهوری و کارایی افزایش یافته و دوگانگی در سیاستها کاهش پیدا کند.
وی در ادامه داد: تعیین وظایف و اختیارات مشخص برای مدیران این مراکز برای ما بسیار مهم است که مدیران، به ویژه در بخش فروش، باید وکیل و نماینده رسمی فولاد مبارکه باشند تا کنترل و نظارت بهتری بر فعالیتها صورت گیرد؛ از سوی دیگر، طراحی استراتژیک مجدد مراکز خدماتی و تمرکز بر فروش و هزینهها از اهمیت زیادی برخوردار است و مراکز در مناطق مختلف باید به صورت منطقهای و با تعداد مناسب فعالیت کنند تا هزینهها کاهش و بهرهوری افزایش یابد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت: همچنین استفاده از ابزارهای مالی نوین توسط مراکز خدماتی بسیار مهم است چراکه مراکز خدماتی فولاد مبارکه ابزارهای بازاریابی فولاد مبارکه در استانها هستند، از این رو جلسات منظم و دورهای برای ارزیابی شاخصهای عملکرد مراکز و تعیین راهکارهای بهبود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید شاخصهای کلیدی مشخص و هر سه ماه یکبار ارزیابی شوند تا مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسب ارائه شود.
زرندی گفت: همکاری نزدیک بین بخشهای مختلف و تشکیل جلسات شفاف و منظم برای حل مشکلات و توسعه شبکه توزیع نیز امری لازم و ضروری است؛ اصلاح ساختار، تمرکز بر نظارت و کنترل، بهرهبرداری بهینه از منابع مالی و توسعه شبکههای توزیع برای افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانها نیز بسیار مهم است.
اجرای فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه ضروری است و این امر باید هر چه زودتر اجرایی شود و مأموریت پیگیری این موضوع به عهده مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل سپرده شده است.
منبع: روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان '