به گزارش تجارت، معدن و فولاد: از روابط عمومی شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات؛ خلیلی ماموریت این شرکت را بهبود لجستیک در زنجیره ارزش معادن عنوان کرد و گفت: ماموریت ما این است که بتوانیم لجستیک شرکت ها را با راندمان و شرایط بهتری مهیا کنیم.
وی با مقایسه روند پیشرفت پروژه اظهار داشت: پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۱۳ درصد پیشرفت داشت که این رقم هماکنون به ۱۸ درصد رسیده است که این افزایش نشان میدهد ما امسال توانستیم مسیر پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم.
مدیرعامل هیمکو چالش بزرگ فعلی را تامین مالی دانست و افزود: در حال حاضر به دنبال ابزارهای مالی برای رفع این مشکل هستیم تا با تزریق به موقع سرمایه، بتوانیم پروژه را طبق برنامه پیش ببریم.
وی به پیشرفت مطالعات نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات پروژه تا پایان سال گذشته حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشت که هم اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده و پیشبینی میشود تا آذرماه تکمیل شود. ایشان همچنین افزود ما باید از دانش روز دنیا استفاده کنیم تا یک اسکله اقتصادی و کارآمد ایجاد کنیم.
خلیلی در پایان بر اهمیت ریلی بودن پروژه تاکید کرد و گفت: پایه ریلی بودن پروژه این امکان را فراهم میکند تا مسائل زیست محیطی و جاده ای برای سهامدارانی که بار مواد فله دارند، به شرایط مطلوبی برسد که امیدواریم بتوانیم بخش ریلی پروژه را نیز با سرعت خوبی پیش ببریم.
یادآور میشود؛ شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) در سال ۱۳۹۶ با هدف توسعه و بهبود لجستیک در حمل و نقل مواد فله معدنی و محصولات فولادی تأسیس شد.
سهام داران اصلی این شرکت شامل گل گهر، چادرملو، گهرزمین، سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات و گروه مدیریت سرمایهگذاری امید هستند.