314 چهارشنبه,13 تیر 1403 | 10:27 سیامک راشت نیا

وعده‌های کاهش انتشار کربن چهار معدنکار بزرگ سنگ‌آهن

وعده‌های کاهش انتشار کربن چهار معدنکار بزرگ سنگ‌آهن

چهار شرکت بزرگ تولید کننده سنگ آهن یعنی BHP، ریوتینتو، واله و فورتسکیو متالز، برنامه‌های خود برای کاهش انتشار کربن را اعلام کرده‌اند.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: چهار شرکت بزرگ تولید کننده سنگ آهن یعنی BHP، ریوتینتو، واله و فورتسکیو متالز، برنامه‌های خود برای کاهش انتشار کربن را اعلام کرده‌اند.

1. شرکت BHP:
این شرکت هدف گذاری کرده تا سال ۲۰۳۰، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های خود (انتشار مستقیم و غیرمستقیم) را به نصف کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر برسد.

۲. ریوتینتو:
ریوتینتو نیز متعهد شده تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر برسد و تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ۵۰ درصد کاهش دهد. این شرکت به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیندهای تولید فولاد است که بیشترین میزان انتشار کربن را به خود اختصاص می‌دهد.

۳. واله:
واله اعلام کرده که تا سال ۲۰۵۰ به هدف انتشار صفر برسد و در حال حاضر بر روی کاهش انتشار کربن در زنجیره تأمین فولاد خود کار می‌کند.

۴. فورتسکیو متالز:
فورتسکیو متالز متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ انتشار مستقیم و غیرمستقیم خود را به صفر برساند و تا سال ۲۰۴۰ انتشار ناشی از مصرف‌کنندگان خود را نیز به صفر برساند. این شرکت همچنین به دنبال تولید هیدروژن سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است.

این تعهدات نشان‌دهنده تلاش این شرکت‌ها برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی و حرکت به سوی انرژی‌های پاک است.

منبع: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی
لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/314
آخرین اخبار