910 یکشنبه,21 مرداد 1403 | 10:07 سیامک راشت نیا

مدیرعامل شرکت فروآلیاژماد:

فاز اول تولید فروسیلیس ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

فاز اول تولید فروسیلیس ۷۵ درصد در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت فروآلیاژماد گفت: فاز اول تولید فروسیلیس 75 درصد با ظرفیت 20 هزارتن در سال تا پایان سال 1404 به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: مدیرعامل شرکت فروآلیاژماد گفت: فاز اول تولید فروسیلیس 75 درصد با ظرفیت 20 هزارتن در سال تا پایان سال 1404 به بهره‌برداری می رسد.

مرتضی مقدمی، با اشاره به اینکه گروه ارزش، به عنوان بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی گندله سنگ آهن، باتاسیس شرکت "فروآلیاژماد"از سال 1400در مسیر توسعه سبد محصولات خود در زنجیره فولاد گام برداشته است خاطرنشان ساخت: مجوزهای قانونی برای تولید فروآلیاژها با ظرفیت 100هزارتن در پنج فاز 20 هزارتنی اخذ شده است، که این پروژه‌ها با تولید سالیانه 60 هزارتن فرو سیلیس، 20 هزارتن فروسیلیکو منگنز و 20 هزار تن فروکروم احداث خواهند شد. 

مرتضی مقدمی همچنین افزود: درحال حاضر فاز اول این واحد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از بهره‌برداری این فاز، برای 135 نفر اشتغال مستقیم و برای 300 نفر اشتغال غیرمستقیم و پایدار ایجاد می‌شود که این مهم نقش بسزایی در تغییر جغرافیای اقتصادی استان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فروآلیاژماد گفت: درحال حاضر استخراج سنگ معدن کانی های مورد نظر بعنوان ماده اولیه پروژه های مذکور دردست اقدام می باشد و باتوجه به وجود منابع دولومیت در استان هرمزگان که بخشی از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید شمش منیزیم می باشد، تولید این محصول نیز در فازهای آتی در دستورکار شرکت می‌باشد.

مرتضی مقدمی درخصوص کاربرد انواع فروآلیاژ در صنایع فلزی خاطرنشان ساخت: فروآلیاژها کاربردهای متنوعی دارند، بطوری که بالا بردن خواص فیزیکی و مکانیکی فولاد، تغییر نقطه‌ی ذوب در صنایع ذوب فلزات، تولید فولاد با درصدهای متفاوت کربن، احیاء عنصرهای فلزی در تهیۀ فولاد در مراحل اولیه، بالا بردن خواص ضربه پذیری و استحکام در آلیاژهای فولاد، تولید فلزهای غیرآهنی با خاصیت‌های جوش مختلف و حذف اکسیژن در آلیاژسازی در صنایع فولادی همگی به واسطه فروآلیاژها صورت می گیرند. 

این کارشناس معدن وصنایع معدنی همچنین گفت: درحال حاضر سالیانه بیش از 40 میلیون تن فولاد میانی در کشور تولید می‌شود که این میزان فولاد، عملا نیاز به بیش از 240 هزارتن فروسیلیس دارد.

 

لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/910
آخرین اخبار