4033 شنبه,4 اسفند 1403 | 18:19 سیامک راشت نیا

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه مطرح کرد؛

حضور مؤثرتر فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و جهانی

حضور مؤثرتر فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و جهانی

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: عملکرد سالانه شرکت فولاد مبارکه در بخش تولید و درآمدزایی مطلوب بوده است و در سال آینده قطعاً روزهای بهتری برای فولاد مبارکه و ذی‌نفعان آن در پیش خواهد بود.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بنایی برای سودآوری بدون در نظرگیری منافع کل زنجیره ندارد و توسعه خود را بدون حیات و توسعه مشتریان متصور نیست. این شرکت ضمن تعهد به تأمین نیاز مشتریان داخلی، حضور در بازارهای جهانی را ضروری می‌داند و قطعاً با نگاه متحولانه و ابتکارات مدیرعامل جدید این شرکت، حضور مؤثرتر فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و جهانی در دستور خواهد بود.

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: عملکرد سالانه شرکت فولاد مبارکه در بخش تولید و درآمدزایی مطلوب بوده است و در سال آینده قطعاً روزهای بهتری برای فولاد مبارکه و ذی‌نفعان آن در پیش خواهد بود.

وی از تداوم نگاه چندوجهی فولاد مبارکه به بازار فولاد خبر داد و گفت: اینکه فولاد مبارکه هم‌زمان به‌عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده محصولات فولادی در داخل کشور و بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور معرفی می‌شود حاکی از آن است که این شرکت ضمن دغدغه‌مندی برای تأمین نیازهای داخلی کشور، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از فولادسازان بزرگ جهانی مهم می‌داند و مشتاقانه در بازارهای جهانی حضور خواهد داشت.

فولاد مبارکه بنایی برای سودآوری بدون در نظرگیری منافع کل زنجیره ندارد

حیدری با تأکید بر اینکه این شرکت در روزهای سختِ رکود بازار نیز در کنار مشتریان خود بوده است و با حمایت از بخش پایین‌دست زنجیره فولاد نقش استراتژیک خود را در صنعت ایفا کرده، گفت: فولاد مبارکه بنایی برای سودآوری بدون در نظرگیری منافع کل زنجیره ندارد و توسعه خود را بدون توسعه مشتریان خود متصور نیست.

وی با اشاره به تحولات ایجادشده در مدیریت ارشد شرکت و تأثیر آن در رویکردهای شرکت در مواجهه با مشتریان و سهام‌داران گفت: انتظار فعالان صنعت آن بود که اگر بناست تغییری در مدیریت ارشد شرکت فولاد مبارکه صورت گیرد، ضرورت وجود نگاه پیشرو و توسعه‌محور در این امر حتماً در نظر گرفته شود. خوشبختانه انتظار آنان برآورده شده و اظهارنظرهای فعالان بازار فولاد و صنعت در خصوص این انتخاب، بسیار امیدبخش و دلگرم‌کننده است؛ ازاین‌رو در سال ۱۴۰۴ حضور مؤثرتر فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و جهانی پیش‌بینی می‌شود.

از میزان درآمد کلِ سال ۱۴۰۲ عبور کرده‌ایم

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مبارکه تا به امروز نشان می‌دهد خوشبختانه از میزان درآمد کل حاصل در سال ۱۴۰۲ عبور کرده‌ایم و علی‌رغم رکود بازار در سال ۱۴۰۳ و سقوط قیمت‌های جهانی، استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه، نویدبخش سودآوری مطلوب این شرکت برای سهام‌داران در انتهای سال خواهد بود.

تأمین نیازهای مشتریان داخلی کماکان اولویت شرکت فولاد مبارکه است

وی با اشاره به نگاه مدیریت جدید شرکت در موضوع صادرات و ارزآوری گفت: تأمین نیازهای مشتریان داخلی کماکان اولویت شرکت فولاد مبارکه است؛ اما ابتکارات جدید در تجارت خارجی فولاد مبارکه و رشد صادرات محصولات را پیش‌بینی می‌کنیم، هرچند نگرانی‌های جدی در خصوص موضوع تحریم‌ها وجود دارد.

واردات محصولات فولادی تخت طی یازده‌ماهه امسال نگران‌کننده بود

حیدری گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان، علی‌رغم محدودیت‌هایی ازجمله برق و گاز، پای کار تولید و تأمین نیازهای کشور ایستاده‌اند تا راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» محقق شود، لازم است برای خروج ارز از کشور به‌واسطه واردات بی‌رویه محصولات فولادی تمهیدات مؤثر اندیشیده شود؛ زیرا واردات محصولات فولادی تخت طی یازده‌ماهه امسال نگران‌کننده بوده و در شرایطی که بخش زیادی از این محصولات فولادی امکان تولید در کشور داشته است، این واردات قطعاً باعث خالی ماندن ظرفیت‌های تولید داخلی و مانع جهش تولید خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه چین با افزایش صادرات خود تهدید بزرگی برای بازارهای جهانی است، تصریح کرد: به همین دلیل بسیاری از کشورها اقدام به اعمال تعرفه بر واردات محصولات چینی به کشور خود کرده‌اند؛ بنابراین لازم است به‌دقت تحولات جهانی بازار فولاد رصد گردد تا فولادسازان کشور و رتبه دهم ایران بین تولیدکنندگان فولاد جهان با تهدید بیشتر مواجه نشود.

لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/23981
آخرین اخبار