5162 یکشنبه,21 اردیبهشت 1404 | 16:19 سیامک راشت نیا

در دیدار صمیمانه مدیرعامل ایمپاسکو با مدیران روابط عمومی مطرح شد؛

تیم‌سازی ، آموزش و تخصص؛ سه اولویت روابط عمومی

تیم‌سازی ، آموزش و تخصص؛ سه اولویت روابط عمومی

تورج زارع مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در نشست با مدیران روابط عمومی مجتمع‌ها و طرح‌های تابعه، با تاکید بر لزوم تیم‌سازی، جذب نیروهای متخصص و آموزش هدفمند در حوزه روابط عمومی، گفت: بدون رسانه قوی، هیچ سازمانی موفق نخواهد شد. او روابط عمومی را بازوی اصلی تبیین تفکر مدیران در سازمان دانست و از ساختارهای موجود در این حوزه انتقاد کرد.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: مدیرعامل ایمپاسکو گفت: روابط عمومی بازوی اصلی تبیین تفکر مدیران در یک سازمان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تورج زارع مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در نشست با مدیران روابط عمومی مجتمع‌ها و طرح‌های تابعه، با تاکید بر لزوم تیم‌سازی، جذب نیروهای متخصص و آموزش هدفمند در حوزه روابط عمومی، گفت: بدون رسانه قوی، هیچ سازمانی موفق نخواهد شد. او روابط عمومی را بازوی اصلی تبیین تفکر مدیران در سازمان دانست و از ساختارهای موجود در این حوزه انتقاد کرد.

زارع با تاکید بر اهمیت همکاری جمعی و لزوم ایجاد فضای کاری مثبت، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که در تمام مجتمع‌ها و زیرمجموعه‌ها به خصوص در واحد روابط عمومی که نبض تپنده یک سازمان و شرکت است، شرایطی فراهم کنیم که چالش‌های موجود را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به برخی چالش‌های مدیریتی در کشور گفت: متاسفانه در کشور ما به سه موضوع اساسی توجه لازم نمی‌شود؛ ایمنی، نیروی انسانی و انجام مطالعه کافی.

مدیرعامل ایمپاسکو عنوان کرد: در حوزه منابع انسانی، شایسته‌گزینی و ارزیابی عملکرد کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است. منظور از عملکرد، نتیجه کار فرد در راستای اهداف سازمان است. ما باید برای عملکرد خوب، انگیزه ایجاد کنیم و برای عملکرد ضعیف، برنامه اصلاحی داشته باشیم. برخی افراد در جای درستی قرار نگرفته‌اند؛ یعنی ممکن است شخص در جای دیگر بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: اما به طور مشخص درباره روابط عمومی باید گفت که روابط عمومی نقش بی‌بدیلی در موفقیت یک سازمان دارد. امروزه دیگر نمی‌توان فقط به عملکرد اکتفا کرد؛ باید بتوانیم عملکرد خوب را به جامعه و ذی‌نفعان نشان دهیم. این نشان دادن باید هوشمندانه، خلاقانه و مبتنی بر صداقت باشد.

مدیرعامل ایمپاسکو با نگاهی انتقادی به وضعیت روابط عمومی در بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: بیش از ۲۵ سال سابقه کاری به من آموخته است مدیرانی که با رسانه ارتباط موثر دارند، عملکرد موفق‌تری نسبت به سایرین دارند. روابط عمومی توانمند می‌تواند با تبیین رسانه‌ای درست، ذهن جامعه و نیروهای مجموعه را برای اقدامات مهم و مورد توجه یک سازمان آماده سازی کند.

وی ادامه داد: هر مدیری نگاه خاص خود را به حوزه روابط عمومی و رسانه دارد، اما باور من بر این است که هیچ سازمانی بدون رسانه قوی نمی‌تواند موفق باشد. انسجام درونی و پیوند با جامعه بیرونی، بدون روابط عمومی موثر حاصل نمی‌شود.

زارع با انتقاد از نگاه سنتی به روابط عمومی گفت: نگاه سنتی کنونی به روابط عمومی باید تغییر کند. ما باید به‌دنبال تربیت نیروهای متخصص و دارای تحصیلات مرتبط باشیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش، عنوان کرد: برای یک روابط عمومی پویا و کارآمد، آموزش‌های هدفمند می‌تواند بسیار اثرگذار باشد؛ روابط عمومی باید بازتاب‌دهنده تفکر مدیر مجموعه باشد.

مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به لزوم تعامل با رسانه‌ها و حضور فعال در فضای رسانه‌ای کشور گفت: ما در مناطق محروم کشور مشغول به کار هستیم و با فرهنگ‌های متنوعی سر و کار داریم. ایجاد اشتغال در این مناطق—حتی اگر صد نفر باشد—اتفاق کوچکی نیست. اما ذهنیت جامعه محلی اغلب منفی است و روابط عمومی این ذهنیت را باید با عملکرد خود تغییر دهد.

او با تاکید بر لزوم تبیین نقش ایمپاسکو در اقتصاد و جامعه، تصریح کرد: در حوزه‌هایی مانند بهره‌وری و توسعه پایدار نیازمند تیم‌سازی هستیم چرا که حضور شرکت در مناطق مختلف به خصوص مناطق کم برخوردار مسئولیتی فراتر از تولید می‌طلبد.

مدیرعامل تهیه و تولید همچنین اظهار امیدواری کرد: با ایجاد نگاه تخصصی به روابط عمومی، استفاده از نیروی انسانی متخصص و آموزش‌های هدفمند، سطح عملکرد این حوزه به استانداردهای مطلوب خواهد رسید.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با روایت درست، کنش مثبت در منطقه ایجاد کنیم، با تلاش جمعی و تقویت تیم‌ها، شرکت تهیه و تولید به جایگاهی برسد که هر جا نام آن برده شد، همه بدانند در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند و چه نقشی در توسعه کشور دارد.

لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/25110
آخرین اخبار