1102 پنج شنبه,1 شهریور 1403 | 11:07 سیامک راشت نیا

ساخت مدل ارتقا یافته دستگاه لاینر هندلینگ به روش مهندسی معکوس برای نخستین بار توسط اپال پارسیان سنگان

ساخت مدل ارتقا یافته دستگاه لاینر هندلینگ به روش مهندسی معکوس برای نخستین بار توسط اپال پارسیان سنگان

رضا ارجمند مدیر تکنولوژی و بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان گفت: ساخت یک دستگاه لاینر هندلینگ ارتقاء یافته به روش مهندس معکوس برای نخستین بار در صنایع معدنی به صورت موفقیت آمیز اجرا شد.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: رضا ارجمند مدیر تکنولوژی و بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان گفت: با توجه به نیاز مجتمع صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان به استفاده از دستگاه لاینر هندلر جهت مونتاژ و دمونتاژ لاینرهای آسیای خودشکن و پس از ارزیابی های فنی صورت گرفته به صورت مهندسی معکوس، مراحل طراحی و ساخت دستگاه، آغاز شد.

رضا ارجمند مدیر تکنولوژی و بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان  گفت: ساخت یک دستگاه لاینر هندلینگ ارتقاء یافته به روش مهندس معکوس برای نخستین بار در صنایع معدنی به صورت موفقیت آمیز اجرا شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه توسط شرکتهای دانش بنیان ساخته شده است، ادامه داد: این پروژه به ارزش 12 میلیارد تومان معادل 10 درصد قیمت خارجی ( 3/ 2 میلیون یورو)  توسط مهندسین ایرانی ساخته شده است.

ارجمند در ادامه کاربرد دستگاه مذکور را تعویض و جابجایی لاینرهای آسیای خودشکن و گلوله ای عنوان کرد و افزود:   لاینر یکی از اجزا آسیا می باشد که وظیفه ایجاد شرایط خردایش مناسب بار و حفاظت از بدنه آسیا را بر عهده دارد. با توجه به سایش و احتمال شکست لاینرها، الزامیست که لاینرها پس از یک بازه ی زمانی مشخص يا موردي تعویض و جایگزین گردند، . استفاده از لاینرهندلر میتواند زمان تعویض و نصب لاینرها را به صورت محسوسی کاهش و  عملیات را با کمترین میزان خطر اعمال نماید.

ارجمند در ادامه افزایش سرعت، ایمنی، کاهش نیروی انسانی را از مهمترین قابلیت های این دستگاه برشمرد و گفت: ربات مذکور مجهز به سیستم کنترل مرکزی هوشمند بوده که توسط یک نفر اپراتور و دارای مهارت مخصوص دستگاه قادر به  تعویض لاینرهای مد نظر خواهد بود.

ارجمند با بیان اینکه مدل بومی سازی شده نسبت به مشابه خارجی بهینه سازی شده است تصریح کرد: مدل ساخته شده دارای 7 محور بوده که با ارتقاء سیستم هیدرولیک پیشترفته نسبت به مدل خارجی متمایز شده است.

مدیر تکنولوژی و بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان در پاسخ به سوال واحد روابط عمومی مبنی بر زمان ساخت دستگاه ابراز کرد: مهندسی معکوس، تهیه مستندات و  نقشه های ساخت به همراه بازبینی و ارتقاء دستگاه 4 ماه و ساخت و پیکربندی دستگاه نیز 1 سال به طول انجامید.

رضا ارجمند گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و ممنوعیت فروش دستگاه‌ها و تجهیزات معدنی و صنعتی با استفاده از توان متخصصان داخلی در این امر خودکفا و ضمن جلوگیری از واردات از فرصت‌های صادرات به کشورهای همسایه نیز بهره مند خواهیم شد.

لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/11091
آخرین اخبار