1301 شنبه,17 شهریور 1403 | 16:36 سیامک راشت نیا

کاهش مصرف جهانی قراضه آهن

کاهش مصرف جهانی قراضه آهن

مصرف جهانی ضایعات آهنی در نیمه اول سال جاری، بر اساس گزارش بیگ مینت، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۳۲۵ میلیون تن رسیده است. کاهش مصرف این ماده اولیه عمدتاً در کشورهایی مانند مکزیک (-۱۷٪)، کره جنوبی (-۱۲٪)، کانادا (-۲٪)، امریکا (-۲٪)، ژاپن (۲-٪) و روسیه (-۲٪) مشاهده شد که منجر به کاهش آمار کلی جهانی شد.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: مصرف جهانی ضایعات آهنی در نیمه اول سال جاری، بر اساس گزارش بیگ مینت، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۳۲۵ میلیون تن رسیده است. کاهش مصرف این ماده اولیه عمدتاً در کشورهایی مانند مکزیک (-۱۷٪)، کره جنوبی (-۱۲٪)، کانادا (-۲٪)، امریکا (-۲٪)، ژاپن (۲-٪) و روسیه (-۲٪) مشاهده شد که منجر به کاهش آمار کلی جهانی شد.

این وضعیت ممکن است نشان دهنده کاهش تولید صنعتی یا کاهش رشد اقتصادی و همچنین تولید ناکارآمد در این مناطق باشد. به عنوان مثال، تولید فولاد در آمریکای شمالی در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش یافت.

در مقابل، اکثر کشورهای آسیایی در مصرف قراضه پیشتاز رقابت بودند. به عنوان مثال، علیرغم کاهش تولید فولاد در چین، این کشور مصرف قراضه خود را ۲.۲ درصد در سال افزایش داد و در نیمه اول سال جاری به ۱۲۷.۴ میلیون تن رساند.

هند بیشترین افزایش مصرف قراضه را در ژانویه تا ژوئن داشته که با ۱۴ درصد افزایش در سال به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده است.


تجارت جهانی قراضه آهنی در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش یافت و به ۲۵.۹ میلیون تن رسید. حجم زیادی از صادرات فولاد ارزان قیمت از چین بر تولید در بسیاری از مناطق تأثیر گذاشته که فشار مستقیم بر تقاضای این ماده اولیه وارد می کند.

منبع: ایفنا
لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/11290
آخرین اخبار