1491 پنج شنبه,29 شهریور 1403 | 11:21 سیامک راشت نیا

هوش مصنوعی تقاضا برای مس را دو برابر خواهد کرد

هوش مصنوعی تقاضا برای مس را دو برابر خواهد کرد

انتظارها بر این است که مراکز داده هوش مصنوعی تا سال ۲۰۵۰ بین ۶ تا ۷ درصد تقاضای مس را تشکیل و میزان تقاضا برای فلز قرمز را تا ۷۲ درصد افزایش دهند.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: در سال‌های اخیر، کمبود فلز قرمز نگرانی‌هایی را در میان صنایع وابسته به آن برانگیخته است و کارشناسان کالا پیش‌بینی کرده‌اند که عدم تعادل تقاضا و عرضه موجب افزایش قیمت‌ها در سال‌های آتی شود. مس یک ماده کلیدی در بخش های مختلف اقتصادی است که در همه چیز از ساخت‌وساز گرفته تا ماشین‌آلات استفاده می‌شود.

انتظارها بر این است که مراکز داده هوش مصنوعی تا سال ۲۰۵۰ بین ۶ تا ۷ درصد تقاضای مس را تشکیل و میزان تقاضا برای فلز قرمز را تا ۷۲ درصد افزایش دهند.

موجودی جهانی مس در سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسید زیرا پروژه‌های موجود نتوانستند تقاضای جهانی را پوشش دهند. در همین حال، معادن جدید هم با سرعت کافی راه‌اندازی نمی شوند زیرا معمولا ۱۵ سال طول می کشد تا معادن جدید باز شوند. این امر باعث شد که قیمت مس در ماه مه به بالاترین حد خود برسد. اگرچه سقوط اقتصادی چین، کاهش قیمت تا ۹۲۰۷ دلار در هر تن را به همراه داشت با این حال برخی از تحلیلگران معتقدند که با آشکارتر شدن کمبود، قیمت مس بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

منبع: کانال انجمن مس ایران
لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/11480
آخرین اخبار