به گزارش تجارت، معدن و فولاد: براساس پیگیری ها به نظر میرسد خارج کردن پژو پارس از سبد محصولاتی این خودروساز بیشترین سهم را در این زمینه داشته باشد.
بررسی صورتهای مالی ایران خودرو در نیمه اول سال جاری نشان میدهد این خودروساز با حذف پژو پارس به طور میانگین فروش هر دستگاه از محصولات حاضر در گروه پژو را حدود ۹۲ میلیون تومان افزایش داده است. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص توانست به نوعی خود را از شر محصولی زیانده خلاص کند و تا حدی روند درآمدی خود را بهبود ببخشد.
آبیهای جاده مخصوص در ابتدای سال جاری به طور میانگین هر دستگاه از محصولات حاضر در گروه پژو را حول و حوش ۳۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان میفروختند. اما میانگین قیمت فروش هر دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه پژو در پایان شهریور ۱۴۰۳ به حدود ۴۰۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. بنابراین شاهد هستیم که آبیهای جاده مخصوص به رغم اینکه موفق نشدند در نیمه اول امسال مجوز افزایش قیمت را از سیاست گذار خودرویی دریافت کنند اما با ترفندی توانستند میانگین قیمت فروش گروه پژو را طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۹۲ میلیون تومان افزایش دهند.
منبع: اقتصادنیوز