به گزارش تجارت، معدن و فولاد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از دهه اخیر تمرکز ویژهای بر توسعه ساخت داخل و بومیسازی داشته است. این سیاست در واقع در راستای اهداف کلان وزارت صمت و دولت بوده است. از سویی با ظهور شرکتهای دانشبنیان و دارای فناوریهای نوین در داخل کشور، فضای متفاوتی برای تامین نیاز کارخانههای معدن و صنایع معدنی ایجاد شده است.
خوشبختانه ایمیدرو در حال بسط روابط و همکاری خود با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی است. بخشی قابل توجهی از این همکاریها از طریق بازوی فناوری سازمان با نام ایمینو و نیز مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در حال اجرا است.
نگرش سازمان در این مسیر ارایه پروژههای تقاضامحور از سوی شرکتهای این حوزه به سازندگان داخلی و البته دانشبنیانها است. پیگیری این مهم سبب شده به تازگی تقاضاهای جدید شرکتهای صنایع معدنی پس از بررسیهای لازم روانه شرکتهای دانشبنیان شود.
سازمان در تلاش است طرحهای پیش رو و حتی واحدهای فعال، نیازهای خود را با دانش نوین برطرف سازند و آن را گامی اساسی برای حمایت از این شرکتها و افزایش انگیزه نخبگان میداند.
در واقع رویداد ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گام موثری در جهت تحقق اهداف کلان زنجیره فولاد به شمار میآید. با توجه به توانمندیهای این شرکتها ایجاد شده میتوان در این دوره شاهد درخشش شرکتهای داخلی برای تامین نیاز کارخانههای زنجیره فولاد شد. این امر البته به معنی تقویت جایگاه این زنجیره از طراحی، ساخت و تا اجرا است.
ایمیدرو همواره خود را حامی توانمندسازی شرکتهای این بخش میداند و در راستای رسالت تعریف شده خویش گامهای استواری را با همراهی بخش خصوصی و تشکلها برخواهد داشت.