1686 چهارشنبه,11 مهر 1403 | 13:53 سیامک راشت نیا

نائب رییس خانه معدن خراسان رضوی:

اصلاح قیمت داخلی زغال سنگ ایمنی معادن را افزایش می‌دهد

اصلاح قیمت داخلی زغال سنگ ایمنی معادن را افزایش می‌دهد

نائب رییس خانه معدن خراسان رضوی با اشاره به لزوم اصلاح قیمت داخلی زغال سنگ در معادن گفت: قیمت تمام شده تولید زغال سنگ در کشور در حدی نیست که بتوان مولفه‌های ایمنی در این نوع معادن را به نحو مطلوب تامین کرد.

به گزارش تجارت، معدن و فولاد: نائب رییس خانه معدن خراسان رضوی با اشاره به لزوم اصلاح قیمت داخلی زغال سنگ در معادن گفت: قیمت تمام شده تولید زغال سنگ در کشور در حدی نیست که بتوان مولفه‌های ایمنی در این نوع معادن را به نحو مطلوب تامین کرد.

آریوبرزن مافی افزود: تفاوت قیمت زغال سنگ وارداتی با زغال سنگ تولیدی در داخل کشور روی سطح ایمنی این نوع معادن تاثیر می‌گذارد و این موضوع نیازمند چاره اندیشی است.

وی بیان کرد: مصرف زغال سنگ به عنوان سوخت برای احیای حالت جامد سنگ آهن و سایر فلزات معدنی استفاده می شود، در این راستا سالانه ۲.۵ میلیون تن زغال سنگ در کشور تولید و ۲.۵ میلیون تن زغال سنگ وارد ایران می‌شود، با احتساب هزینه حمل و بارگیری، هزینه هر تن زغال سنگ وارداتی به ایران ۱۶۰ میلیون ریال تمام می‌شود.

یک فعال معدنی حوزه زغال سنگ گفت: هر تن زغال سنگ استخراج شده توسط معدن کار ایرانی در داخل کشور ۵۰ میلیون ریال خریداری می‌شود، این موضوع باعث می‌گردد که معدن کار بخشی از هزینه‌های مربوط به ایمنی معادن را برای تداوم فعالیت معدن حذف کند و در یک شرایط تقریبا ناایمن فعالیت نماید.

وی اظهار کرد: در این راستا خرید زغال سنگ به قیمت غیردستوری و جهانی موجب ارتقای سطح ایمنی معادن می شود و دستگاه های نظارتی می توانند با اجبار کردن رعایت دستورالعمل های ایمنی و نظارت دقیق تر، سطح ایمنی در معادن را افزایش دهند.

مافی میزان ذخیره زغال سنگ در استان خراسان رضوی را ۷۵۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: معدن زغال سنگ طبس بالاترین حجم از ابزارآلات ایمنی در معادن را در اختیار داشت اما با این اوصاف دچار حادثه شد، این موضوع زنگ خطری برای سایر معادن زغال سنگ در کشور است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه: https://mtn.ir/n/11675
آخرین اخبار